Erik Schoppen

   
Informatie

Drs. Erik Schoppen (1968) is autoriteit op het gebied van merkpositionering, -management, – reputatie en –innovatie. Hij ontwikkelde de Build-Bridge-Bond®-methodiek voor strategische brand- en designmanagementvraagstukken waarin ook merkperceptie, merkemotie, merkbeleving en merkinteractie een rol spelen. Daarnaast is hij (mede)bewerker/auteur van Strategisch merkenmanagement en is als brand leadership en neuroscience-docent en onderzoeker verbonden aan diverse instituten. Verder is hij medeoprichter van Miazo, een award-winning merkadvies- en designbureau dat werkt voor toonaangevende merken en organisaties.

Lezing

“Neuromarketing geeft het antwoord op de vraag: ‘Hoe netwerkt de mens en wat hebben we eraan?’”

Ons brein is al duizenden jaren gespecialiseerd in datgene wat we graag willen: netwerken bouwen. Zowel sociaal als zakelijk gezien zijn beide essentieel voor maatschappelijk succes. Ontdek hoe ons brein werkt en op welke manieren we verbindingen leggen. Welke zaken zijn voor ons brein relevant om duurzame relaties te creëren? Zo wordt (onbewust) gedrag sterker als dit aansluit op wat we al vertrouwen. In zijn lezing legt Erik Schoppen middels zijn Build-Bridge-Bond methodiek uit hoe dit zit.

Vakgebied